5 interessante tools om je klantenservice te verbeteren.

5 interessante tools om je klantenservice te verbeteren.

23 januari, 2021

Nieuwe klanten werven is natuurlijk fantastisch, maar als je vervolgens de achterdeur wagenwijd open zet heb je er bijzonder weinig aan. Wij zetten even een aantal handige tools op een rijtje om je klantenservice naar een hoger niveau te tillen.


1. Zet in op callcenter software

Heel wat klanten nemen nog contact op via de telefoon, zeker bij een urgent probleem. Een degelijke telefonische klantenservice is dan ook essentieel.  Bij Netcom Solutions zorgen we niet enkel voor de voordeligste oplossing, maar kunnen we je ook helpen bij het selecteren van de juiste soft- en hardware. Er zijn heel wat tools op de markt die je kunnen helpen bij het stroomlijnen van je telefonische ondersteuning.


2. Zorg dat je ondersteuning per e-mail gestroomlijnd loopt

Na de telefoon is e-mail het populairst. Klanten verwachten ten laatste binnen de 6 uur na het sturen van hun mail een antwoord. Een helpdesk tool zal bij een groeiend bedrijf al snel onmisbaar blijken. Met een service tool of ticketing systeem zoals bv. Zendesk kun je taken toewijzen, prioriteiten, medewerkers, tags en ga zo maar door. Zo verhoog je ongetwijfeld de kwaliteit van je klantenondersteuning.


3. Live chat software

Meer en meer bedrijven kiezen voor een live chat oplossing op hun website. Zeker jongere klanten doen hier steeds meer beroep op. Het voordeel is dat een ervaren helpdeskmedewerkers meerdere klanten tegelijkertijd kan helpen. Bovendien kun je in realtime problemen oplossen. Je kunt ook opteren voor een combinatie met een geautomatiseerde chatbot. Ondertussen zijn er tientallen oplossingen op de markt die live chat mogelijk maken.


4. Ondersteuning via de sociale media   

Klanten verwachten vandaag de dag ook dat ze antwoord krijgen op vragen die ze via Instagram en Facebook stellen. Ook hier zijn er heel wat tools, bijvoorbeeld Hootsuite om dit proces te ondersteunen. Met zulke tools kun je ook posts inplannen en je content agenda bewaken. Handig!


5. Enquêtes

Af en toe je klanten bevragen en informeren naar hun tevredenheid is altijd een goed idee. Er zijn heel wat tools die je eenvoudig online enquêtes laten afnemen. SurveyMonkey, Typeform en Jotform zijn hier voorbeelden van.

Kun je wat hulp gebruiken bij het selecteren van tools?

    Geen idee welke tools je nodig hebt om je klantenservice te boosten? Geef ons een seintje. Onze adviseurs zijn niet enkel thuis in de voordeligste telecomtarieven, ze helpen je ook graag bij het opzetten van je systemen. Maak een afspraak en zet de eerste stap naar een voordelige en efficiënte klantendienst.



Plaats een bericht

Reacties worden goedgekeurd voordat ze verschijnen