Menu
Netcom Solutions
0
  • Home
  • Referenties
  • Expertises
  • Online Shop
  • Blog
  • Over Ons
  • Log in
  • Uw winkelwagen is leeg
Netcom Solutions
Netcom Solutions
  • Home
  • Referenties
  • Expertises
  • Online Shop
  • Blog
  • Over Ons
  • 0 0

5 interessante tools om je klantenservice te verbeteren.

23 januari, 2021

Nieuwe klanten werven is natuurlijk fantastisch, maar als je vervolgens de achterdeur wagenwijd open zet heb je er bijzonder weinig aan. Wij zetten even een aantal handige tools op een rijtje om je klantenservice naar een hoger niveau te tillen.


1. Zet in op callcenter software

Heel wat klanten nemen nog contact op via de telefoon, zeker bij een urgent probleem. Een degelijke telefonische klantenservice is dan ook essentieel.  Bij Netcom Solutions zorgen we niet enkel voor de voordeligste oplossing, maar kunnen we je ook helpen bij het selecteren van de juiste soft- en hardware. Er zijn heel wat tools op de markt die je kunnen helpen bij het stroomlijnen van je telefonische ondersteuning.


2. Zorg dat je ondersteuning per e-mail gestroomlijnd loopt

Na de telefoon is e-mail het populairst. Klanten verwachten ten laatste binnen de 6 uur na het sturen van hun mail een antwoord. Een helpdesk tool zal bij een groeiend bedrijf al snel onmisbaar blijken. Met een service tool of ticketing systeem zoals bv. Zendesk kun je taken toewijzen, prioriteiten, medewerkers, tags en ga zo maar door. Zo verhoog je ongetwijfeld de kwaliteit van je klantenondersteuning.


3. Live chat software

Meer en meer bedrijven kiezen voor een live chat oplossing op hun website. Zeker jongere klanten doen hier steeds meer beroep op. Het voordeel is dat een ervaren helpdeskmedewerkers meerdere klanten tegelijkertijd kan helpen. Bovendien kun je in realtime problemen oplossen. Je kunt ook opteren voor een combinatie met een geautomatiseerde chatbot. Ondertussen zijn er tientallen oplossingen op de markt die live chat mogelijk maken.


4. Ondersteuning via de sociale media   

Klanten verwachten vandaag de dag ook dat ze antwoord krijgen op vragen die ze via Instagram en Facebook stellen. Ook hier zijn er heel wat tools, bijvoorbeeld Hootsuite om dit proces te ondersteunen. Met zulke tools kun je ook posts inplannen en je content agenda bewaken. Handig!


5. Enquêtes

Af en toe je klanten bevragen en informeren naar hun tevredenheid is altijd een goed idee. Er zijn heel wat tools die je eenvoudig online enquêtes laten afnemen. SurveyMonkey, Typeform en Jotform zijn hier voorbeelden van.

Kun je wat hulp gebruiken bij het selecteren van tools?

    Geen idee welke tools je nodig hebt om je klantenservice te boosten? Geef ons een seintje. Onze adviseurs zijn niet enkel thuis in de voordeligste telecomtarieven, ze helpen je ook graag bij het opzetten van je systemen. Maak een afspraak en zet de eerste stap naar een voordelige en efficiënte klantendienst.

Contacteer Netcom Solutions
  • Deel:

Plaats een bericht

Reacties worden goedgekeurd voordat ze verschijnen


Ook in Telecom & Energie

Veranderen van energieleverancier? Gebruik deze tips!
Veranderen van energieleverancier? Gebruik deze tips!

16 augustus, 2021

Lees meer

5G is op komst
5G nu eindelijk op komst

10 augustus, 2021

Lees meer

Welke internetsnelheden zijn er allemaal?
Welke internetsnelheden zijn er allemaal?

08 augustus, 2021

Lees meer

Volg

Simkaart defect of verloren?

Factuur nodig?

Extra nummer activeren?

Referenties

Contact 

-------------------------------

Algemene Voorwaarden

Partner Portaal

Netcom Academy

SelfCare Portaal

  • Zoeken
  • Servicevoorwaarden
  • Terugbetalingsbeleid
  • FAQ

Meld je aan voor de nieuwste promoties, nieuwe releases en meer ...

Netcom Solutions Bvba
BE0832007996
HQ : Laarnebaan 106B, 
9070 Destelbergen.

IBAN: BE14 0689 0342 4883
SWIFT: GKCCEBB

© 2023 Netcom Solutions.
Alle Rechten Voorbehouden

American Express Apple Pay Mastercard Visa