janvier 23, 2021
Nieuwe klanten werven is natuurlijk fantastisch, maar als je vervolgens de achterdeur wagenwijd open zet heb je er bijzonder weinig aan. Wij zetten even een aantal handige tools op een rijtje om je klantenservice naar een hoger niveau te tillen.
1. Zet in op callcenter software
2. Zorg dat je ondersteuning per e-mail gestroomlijnd loopt
Na de telefoon is e-mail het populairst. Klanten verwachten ten laatste binnen de 6 uur na het sturen van hun mail een antwoord. Een helpdesk tool zal bij een groeiend bedrijf al snel onmisbaar blijken. Met een service tool of ticketing systeem zoals bv. Zendesk kun je taken toewijzen, prioriteiten, medewerkers, tags en ga zo maar door. Zo verhoog je ongetwijfeld de kwaliteit van je klantenondersteuning.
3. Live chat software
Meer en meer bedrijven kiezen voor een live chat oplossing op hun website. Zeker jongere klanten doen hier steeds meer beroep op. Het voordeel is dat een ervaren helpdeskmedewerkers meerdere klanten tegelijkertijd kan helpen. Bovendien kun je in realtime problemen oplossen. Je kunt ook opteren voor een combinatie met een geautomatiseerde chatbot. Ondertussen zijn er tientallen oplossingen op de markt die live chat mogelijk maken.
4. Ondersteuning via de sociale media
Klanten verwachten vandaag de dag ook dat ze antwoord krijgen op vragen die ze via Instagram en Facebook stellen. Ook hier zijn er heel wat tools, bijvoorbeeld Hootsuite om dit proces te ondersteunen. Met zulke tools kun je ook posts inplannen en je content agenda bewaken. Handig!
5. Enquêtes
Af en toe je klanten bevragen en informeren naar hun tevredenheid is altijd een goed idee. Er zijn heel wat tools die je eenvoudig online enquêtes laten afnemen. SurveyMonkey, Typeform en Jotform zijn hier voorbeelden van.
Geen idee welke tools je nodig hebt om je klantenservice te boosten? Geef ons een seintje. Onze adviseurs zijn niet enkel thuis in de voordeligste telecomtarieven, ze helpen je ook graag bij het opzetten van je systemen. Maak een afspraak en zet de eerste stap naar een voordelige en efficiënte klantendienst.
Les commentaires sont approuvés avant leur publication.
Meld je aan voor de nieuwste promoties, nieuwe releases en meer ...
Netcom Solutions Bv
BE0832007996
HQ : Booiebos 8A, 9031 Gent (Drongen)
IBAN: BE14 0689 0342 4883
SWIFT: GKCCEBB
© 2024 Netcom Solutions.
Commerce électronique propulsé par Shopify