Meer en meer concurrenten, prijzen die onder druk staan en heel wat bedreigingen? Om je te kunnen onderscheiden moet je tegenwoordig uit je pijp komen. Een belangrijke factor om kanten te houden? Een sterke customer service! Maar hoe pak je dat aan en hoe kan cloud communicatie je helpen? Wij geven je alvast 3 troeven van cloud communicatie mee. 

Troef 1 l Verhoog je interne productiviteit met cloud communicatie 

Wil je efficiënt communiceren, dan moet je zowel je interne als externe communicatie stroomlijnen. Eén centraal communicatienetwerk en een optimale bereikbaarheid, ook buitenshuis, kan daarbij helpen. Zeker als je over meerdere vestigingen beschikt is dit essentieel. 

Communiceer je via de cloud, dan kun je overal aan je bedrijfsinfo. Bovendien kun je vlot samenwerking, videobellen en zelfs schermen delen. Bovendien zie je in één oogopslag of je collega aanwezig is en kan er ook gechat worden. Een performant cloud platform doet je niet één maar minstens twee stappen vooruit zetten. 

Troef 2 l Je klanten varen er wel bij 

Je klant, die wil meteen de juiste contactpersoon aan de lijn. Bovendien wil hij ook snel contact, ook indien de contactpersoon enkel mobiel bereikbaar of thuis aan de slag is. Klanten willen geen tijd verliezen en willen niet altijd mailen. Via cloud communicatie en telefonie kun je makkelijk oproepen doorschakelen, zowel naar je thuis als mobiel. Bovendien kun je gesprekken bewaren in de cloud en voor meerdere personen toegankelijk maken. 

Door info te centraliseren kunnen ook andere medewerkers de klant verder helpen. Zo verbeter je je service en de klanttevredenheid. 

Troef 3 l Ultieme bereikbaarheid 

Of je nu thuiswerkt of op locatie bent, je bent altijd vlot bereikbaar. Tegenwoordig zijn alle medewerkers zelden tegelijkertijd op één locatie. Met cloud communicatie vormt dat helemaal geen hinderpaal. Je hebt immers steeds je telefooncentrale op zak. Je bent bereikbaar op één nummer, schakelt blindelings tussen vast en mobiel en mist geen enkele belangrijke oproep meer. Reken maar dat de klantenservice daar wel bij vaart. 

Met cloud telefonie stroomlijn je je processen, verhoog je de efficiëntie en overtref je de klanten verwachtingen. Je plaatst de klant centraal en verhoogt ook nog eens het eigen rendement. 

Meer weten over cloud communicatie? 


Wil je meer weten over telefoneren in de cloud en dit op de meest voordelige manier in de praktijk brengen. Bij Netcom Solutions zijn we gespecialiseerd in cloud telefonie én in de laagste tarieven. Onze adviseurs analyseren graag samen met jou je telecomfactuur en zorgen dat je de kosten kunt drukken.