Bekijk hier de meest gestelde vragen over de mobiele diensten via Netcom Solutions. Vind je geen antwoord op je vraag of heb je nog steeds hulp nodig met iets, neem dan contact met ons op via info@netcomsolutions.be
Base/Telenet Mobiel
Proximus
Orange
Netcom Mobiel
Base/Telenet Mobiel
Hoe activeer je een 2de oproep
Hoe activeer je de dienst tweede oproep? Toets de code *43# en druk op "ok" of de bel-toets
Deactiveren doe je door de code #43# en druk op "ok" of de bel-toets
Je kiestoon verlengen tot 30sec.
Verleng het aantal beltonen voordat de voicemail in werking treedt, standaard zal na 20 seconden zonder opnemen (4 beltonen), uw correspondent automatisch bij uw voicemail uitkomen. Om deze duur te verlengen naar 30 seconden (het maximum),
-> vorm het nummer **61*+32486191933**30# . De "30" geeft het aantal seconden weer
Voicemail uitschakelen
Je kan jouw voicemail uitschakelen door de volgende code in te geven alsof je een telefoonnummer intoetst:
-> ##002# en dan op "ok" of de bel-toets klikken. Nadien moet je even je toestel herstarten
Als deze code niet werkt, kan je best ook gewoon even proberen met #002#.
**Het is wel niet mogelijk je voicemail uit te schakelen als je in het buitenland bent.
Je PIN vergeten en PUK code verloren wat nu?
Met je puk-code kan je je pin resetten.
Als je de puk-code kwijt bent kan je deze opvragen via de provider. Als klant van Netcom Solutions, kan je via je account manager of via volgende link de PUK code opvragen
Wat zijn de APN instellingen bij Base
APN Instellingen bij Base zijn :
APN name: gprs.base.be
username: base
password: base
proxy IP:
proxy port:
Ik ben mijn simkaart kwijt of deze is defect!
Is je kaart defect, gsm gestolen of je bent hem verloren.
Geen nood, als je nog reserve simkaarten (sim-swaps) hebt liggen, kan je hier meteen nieuwe kaart activeren met behoudt van je nummer
Proximus
Hoe activeer je een 2de oproep
Hoe activeer je de dienst tweede oproep? Toets de code *43# en druk op "ok" of de bel-toets
Deactiveren doe je door de code #43# en druk op "ok" of de bel-toets
Je kiestoon verlengen tot 30sec.
Verleng het aantal beltonen voordat de voicemail in werking treedt, standaard zal na 20 seconden zonder opnemen (4 beltonen), uw correspondent automatisch bij uw voicemail uitkomen. Om deze duur te verlengen naar 30 seconden (het maximum),
-> vorm het nummer **61*+32475151516**30# . De "30" geeft het aantal seconden weer
Voicemail uitschakelen
Zet voicemail aan of uit: Wil je geen voicemail meer of wil je hem opnieuw aanzetten? Pas dit aan via MyProximus
bekijk hier een filmpje : https://youtu.be/QfnOsT9cJPw
Je PIN vergeten en PUK code verloren wat nu?
Wat zijn de APN instellingen bij Proximus?
Ik ben mijn simkaart kwijt of deze is defect!
Orange
Hoe activeer je een 2de oproep
Hoe activeer je de dienst tweede oproep? Toets de code *43# en druk op "ok" of de bel-toets
Deactiveren doe je door de code #43# en druk op "ok" of de bel-toets
Je kiestoon verlengen tot 30sec.
Verleng het aantal beltonen voordat de voicemail in werking treedt, standaard zal na 20 seconden zonder opnemen (4 beltonen), uw correspondent automatisch bij uw voicemail uitkomen. Om deze duur te verlengen naar 30 seconden (het maximum),
-> vorm het nummer **61*5555*30# . De "30" geeft het aantal seconden weer
Voicemail uitschakelen
Bij Orange kan je helaas de voicemail niet uitschakelen
Je PIN vergeten en PUK code verloren wat nu?
Wat zijn de APN instellingen bij Orange?
Ik ben mijn simkaart kwijt of deze is defect!
Netcom Mobiel
Hoe stel je je voicemail in?
Om je voicemail in te stellen bel je naar 1919. Het overzicht hieronder loodst je door het menu : Overzicht "Voicemail Menu"
Heb je specifieke vragen of opmerkingen aarzel dan zeker niet ons te contacteren.
Hoe activeer ik iMessage en Facetime?
Wanneer u uw SIM-kaart vervangt, stuurt uw iPhone een sms naar het buitenland om de functies opnieuw te activeren. U moet eerst toestemming hebben om naar het buitenland te bellen, en dan wachten tot de status van uw mobiele lijn verandert in actief om dit operationeel te maken!
Wat zijn de beveiligings maatregelen voor DATA roaming?
Om u te beschermen, wordt het gebruik van DATA Roaming beperkt en worden er SMS waarschuwingen verstuurd naar de gebruiker van de mobiele lijn. Een eerste SMS wordt verstuurd bij 40€ verbruik van het DATA pakket. Een tweede sms bij 50€ zal worden verstuurd, en een blokkering van DATA Roaming zal onmiddellijk worden toegepast. Deze SMS zal de gebruiker voorstellen om zelf zijn DATA te deblokkeren door "ROAMING" te sturen per SMS naar 8624. Wanneer het DATA-pakket 200€ overschreden is, wordt een 3e SMS verstuurd en wordt opnieuw een blokkering toegepast. Alleen een Netcom kan de blokkering van de Roaming DATA van de lijn opheffen. Alle andere diensten zijn niet betrokken bij deze blokkade en zullen blijven werken.
Hieronder vindt u de tekst van de hierboven vermelde SMS:
1ste SMS 40€ DATA ROAMING :
"Beste klant, u heeft ongeveer 40 EUR dataverbruik vanuit het buitenland bereikt. Deze dienst wordt geblokkeerd vanaf 50 EUR."
2de SMS 50€ DATA ROAMING :
"Beste klant, u heeft ongeveer 50 EUR data in het buitenland gebruikt. Deze service is nu geblokkeerd. Om deze te ontgrendelen stuurt u “ROAMING” naar 8624."
3de SMS 200€ DATA ROAMING :
"Beste klant, u heeft in het buitenland ongeveer 200 EUR uit het DATA-pakket gebruikt. Deze service is uitgeschakeld om extra kosten te beperken."
De vermelde hoeveelheden zijn indicatief om u te beschermen tegen mogelijke overconsumptie.
Hoe een 2de lijn activeren/deactiveren?
Standaard zijn dubbele oproep en wisselgesprek geactiveerd. Het is mogelijk om ze te deactiveren door een eenvoudig verzoek aan de ondersteuning (support@netcomsolutions.be).
Hoe kan ik doorschakelingen instellen of de beltijd verlengen
Features code voor doorschakeling:
Doorsturen bij geen antwoord: **61
Doorsturen indien niet bereikbaar: **62
Doorsturen bij bezet: **67
Doorschakeling onvoorwaardelijk: **21
Formaat: **(CODE)*+(Number)#
Voorbeeld doorschakelen naar voicemail : **61*+32475181851#
Om de doorschakeling in te stellen in tijdsduur moet je onderstaande code gebruiken
Formaat: **(CODE)*+(Number)**(delay)#
voorbeeld : **61*+32475181851**30#
Let op:
Als u alleen naar de voicemail wilt doorschakelen, voer dan altijd **61*+32475181851# in.
Als u de vertraging van de voicemail wilt wijzigen, voert u **61*+32475181851**(aantal seconden)# in.
Wat is VoLTE? Kan ik VoLTE-gesprekken voeren?
VoLTE of Voice over LTE verwijst naar een technologie waarmee u rechtstreeks kunt bellen en gebeld kunt worden via het 4G-netwerk van uw mobiele operator. VoLTE-technologie geeft u een betere gesprekskwaliteit met geoptimaliseerd geluid en meer vloeiendheid met 4G-snelheid voor al uw gebruik tijdens uw gesprekken. Uw gesprekken komen sneller tot stand en u belt terwijl u tegelijkertijd blijft surfen op 4G-snelheid.
Met een compatibele GSM (lijst HIER) kunt u met Netcom telefoongesprekken voeren via het 4G-netwerk, om de geluidskwaliteit en het mobiele bereik te verbeteren.